Ar-Ge`ye 6 milyon dolar harcadı

1dk okuma

Ar-Ge`ye 6 milyon dolar harcadı, kapalı saçlar için şampuan üretti

Haberin Devamı

Yüzde 100 Türk sermayesiyle kurulan LTS Teknoloji, 6 milyon dolarlık Ar-Ge ile diyet, diyabet, kanser gibi hastalıklarda saç dökülmesini önleyici 8 şampuan markası çıkardı. Şirket, başörtülülere yönelik ürettiği özel şampuanı İslam ülkelerine ihraç ediyor.

Yüzde 100 Türk sermayesiyle faaliyet gösteren çeşitli sektörlerdeki şirketlerin 2011 yılında bir araya gelmesiyle kurulan LTS Teknoloji Grup, 6 milyon dolarlık Ar-Ge harcamasıyla, diyet, diyabet, kanser gibi hastalıklarda saç dökülmesini önleyici 8 şampuan markası ortaya çıkardı.

Enerji, madencilik ve kişisel bakım sektörlerinde faaliyet göstermek üzere kurulan LTS Teknoloji Grup, alt şirketlerin tamamında kurduğu Ar-Ge birimlerinin geliştirdiği ürünler sayesinde kısa sürede özellikle kişisel bakım ve şampuan sektöründe önemli yer edindi. Dünya Gazetesi muhabiri Oya Atalay haberine göre; Şirketin faaliyetleri hakkında bilgi veren Grup Başkanı Talat Sam, grup şirketlerinin amiral gemisinin psikolojik zedelemeler sebebiyle yaşanan saç dökülmelerini önlemek üzere bitki özleri üzerine araştırmalar yapan Geomass olduğunu bildirdi.

Araştırmaları Avrupa`daki partnerleriyle birlikte sürdürdüklerini dile getiren Talat Sam, ürünlerinin Avrupa ve dünya ölçeğinde dermatolojik testlerden başarıyla geçtiğini bildirdi. Üretimde, kafa derisinin içerisindeki ince hücrelere kadar ulaşmasını sağlayacak şekilde oksijen sistemi kullandıklarını anlatan Sam, başörtülü kadınların yanı sıra, çalışırken başını kapatmak zorunda kalan polis, asker, hemşire gibi meslek gruplarına özel bir şampuan geliştirdiklerini söyledi.

Kemoterapi tedavisi alan kanser hastaları için `onko` markasıyla üretim yaptıklarının altını çizen Talat Sam, damar hastalıkları yüzünden saç köklerine kan gitmeyen kişilere özel `splenda` adıyla bir şampuan geliştirdiklerini aktardı. Menopoza giren kadınlar için `menopo`, demir eksikliği yaşayan hastalar için ise `ferromed` markasıyla üretim yaptıklarını vurguladı. Son dönemlerde sıkça rastlanan diyet yapanlardaki saç dökülmesini önlemek için de `diemed` adıyla üretim yaptıklarını belirten Talat Sam, ana markalarının isminin de `Revox` olduğunu söyledi. Ürünlerin pazarlanması aşamasında Türkiye`deki tüm ecza depolarıyla bağlantı kurduklarını ifade eden Sam, eczaneler yanı sıra internet sitesi üzerinden de satış yaptıklarını aktardı.

Başarıyı Ar-Ge sağladı

Firmanın 2012 yılında ciroda yüzde 230, istihdamda ise yüzde 57 oranında artış sağladığını belirten Sam, başarılarını cironun yüzde 65`ini Ar-Ge`ye harcayarak yakaladıklarının altını çizdi. Bugüne kadar Ar-Ge için 6 milyon dolar para harcadıklarına vurgu yapan Sam, 2014 yılı içinde ürünleri arasına ağız ve diş sağlığı alanında bazı rahatsızlıklardan kaynaklanan problemleri giderecek diş macunu üreteceklerini bildirdi.

Özellikle kapalı kalan saçlar için ürettikleri Revox marka şampuanı tüm İslam ülkelerine ihraç ettikleri bilgisini veren Talat Sam, İsviçre sertifikasına sahip olmalarının da yurtdışında önlerini açtığını söyledi. Avrupa`nın yerli üreticilerini koruma önlemleri sebebiyle oluşan fiyat dezavantajının buraya satışı zorlaştırdığını belirten Sam, buna karşın, Amerika kıtası, Asya ve Ortadoğu ülkelerinde sıkıntı yaşamadıklarını kaydetti.

Grup şirketlerinin tamamının kendi Ar-Ge birimleri olduğuna dikkat çeken Talat Sam, Revox markasının Ar-Ge İnovasyon ödülü aldığını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası: